-Nattis Värld- -

Spanien, Salamanca <3

Äntligen kommer en update om min resa till Salamanca :) det har varit fullt upp och jag hade väldigt lite tid på mig när jag skulle vidare på nästa resa.
Men här kommer den i alla fall :)

Resan dit gick bra, men den var lång, man kände nästan som om att den aldrig tog slut!



På planet! :) För mig var det första gången jag åkte utomlands (bortsett från Danmark) så det var ju även min första flygresa. För mig så kändes det först som att åka nåt på liseberg haha. Det kittlades i magen som fan! :D 


 
Bild över Madrid :)


Väntar på buss till Salamanca

Jag deckade helt totalt på bussen och sov typ hela resan, det tog väl 2,5 timmar eller nåt :) Jaa, jag var trött som fasen.

När vi väl var framme i Salamanca så var kvinnan vi skulle bo hos sen, för det första, sedan för det andra hamnade vi på ett hemskt ställe. Hon hade flera olika lägenheter med studenter så folk kom och gick hela tiden. Vi kunde inte ens låsa våran dörr så man ville ju inte ha sina grejer så. OCH dessutom så hade vi till och med nummer på våra dörrar. Vi var tvugna att gå till en annan lägenhet varje gång vi skulle äta middag och ja, det var ganska skabbit där också. HAHA, det var katastrof. Vi träffade i alla fall tre jättesöta italienska tjejer där och fick oss en ganska trevlig kväll endå. Men det var inte mycket till sömn man fick.

Bilder från den första kvällen:






Eftersom att stället var så, usch så gjorde vi tjejer det bästa vi kunde göra, på morgonen gick vi upp och fixade oss snabbt som ögat och tog våra grejer och stack, vi hittade helt själva till skolan och fick lämna vår packning där för att sedan få en ny familj :)
Skolan var helt okej. Varje dag började vi klockan 9:30 och då började det med grammatik till 11:10 sedan 11:20- 13:10 var det muntligt som gällde.

Vi fick sedan en helt underbar familj! Jesica och Roberto bodde vi hos, de hade två jättesöta söner på 4 och 5 år. De ville knappt låta oss gå ut när vi väl skulle och ibland fick vi inte göra oss iordning ifred. De var pojkar med mycket energi men verkligen jättesöta! :D


Jag tog totalt under denna resan mer än 700 bilder. Jag kan ju självklart inte lägga upp alla. Men under dagarna som gick så fick vi gå runt med hela gruppen och se mer av staden, sedan var det middag med familjen och så gick vi ut nästan alla kvällarna och partade.
Jag tänkte att party bilder är roligast att se så jag slänger upp ett par stycken här :)






Vi besökte även två andra städer som hette Avila och Segovia. Där vi fick gå runt och se massor med intressanta saker i staden.
Jag har nog aldrig gått och dansat så mycket i hela mitt liv. Mina fötter och min kropp bara ville dö typ. Man blir så himla trött men endå vill man bara ha mer av det. Under veckan så hade vi lite blandat väder men det var riktigt skönt några dagar. Det var hur underbart som helst att bara sitta på Plaza Mayor(det stora torget) med en glass och sola lite. Staden var helt underbar och vi tjejer har sagt att vi måste åka tillbaka någon dag! Fick köpt mig en del grejer också, men var ju tvungen att spara lite till Rom resan.
Detta är ju bara som sagt nåra bilder av väldigt många. Jag avslutar inlägget med en video och lite bilder av Plaza Mayor




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0